2015. október 23. 12:38 - Kino Dino

8 ok, amiért a Saul fia nyeri a legjobb film díjat az Oscaron

featured_241e5dab0995d0f66ca37a2a1cc7b548.jpg

Nyakunkon az idei díjszezon, szóval eljött az esélylatolgatások ideje. Én húznék is egy merészet: a Saul fia hazahozza a legjobb film díjat, ami annyira nem is abszurd elképzelés, mint amilyennek elsőre tűnik!

A Saul fia fű alatt érkezett Cannes-ba és már a filmfesztivál első napján műsorra tűzték a magyar filmet, ami annyira erős kezdésnek bizonyult, hogy mire a versenyprogram keretei közt megtartott premierek végére értek, se Sorrentino-nak, se Woody Allen-nek vagy Gus Van Sant-nak nem sikerült felnőnie az első filmes hazai holokauszt-mozihoz. A többi nagy volumenű cannes-i nagyágyúk vetítéseire váró emberek között rendre a kis magyar film volt a téma miközben jegyükre vártak. A film végül nem vitte haza az Arany Pálmát, de így is tündérmesébe illő véget ért a sztori, hiszen többek között a fesztivál leginnovatívabb művének járó, úgynevezett Grand Prize díjjal lett gazdagabb Nemes László (ez sorrendben a második legfontosabb díj Cannes-ban), amivel durván az elmúlt 25 év legnagyobb magyar sikerét tudhatja magáénak filmes berkekben. Továbbra is vitatott kérdés, vajon miért a Dheepan-t és nem a Saul fiát nevezte meg a fesztivál legjobb filmjének a Coen tesók vezette zsűri, minden estre a legtöbben azon az állásponton vannak, hogy A próféta valamint a Rozsda és csont direktora, Jacques Audiard új munkája messze elmarad korábbi filmjeinek és a Saul fiának színvonalától. A film valószínűleg az Adéle életéhez hasonlóan a téma aktualitása miatt vitte el a díjat, hiszen a film egy migráns integrációs nehézségeit dolgozza fel. Nemes László amúgy kifejezetten örült annak, hogy végül nem ők nyerték az Arany Pálmát, hiszen akkor későbbi munkái során nagyon nehezen tudna csak felnőni a nézők elvárásaihoz. Ennél fogva mindenki legnagyobb döbbenetére mégse a Mancsot vagy a Manieggs-et, hanem a Saul fiát neveztük az Oscarra, ami a legjobb külföldi filmnek járó kategórián túl, még egyéb díjakért is ringbe szállhat, köztük a legjobb filmért! Lássuk milyenek az esélyei erre!

 

Jók.

 

1. Mert az Oscar kedveli a genocídiumról értekező JÓ filmeket

13-05-2015-son_of_saul.jpg

Igen, nagyon nehéz a világon elkövethető legnagyobb bűnökről olyan filmeket készíteni, ami egyszerre marad emberi, azaz átélhető és mutatja be kollektíve milyen szörnyűségeket képes elkövetni az ember egy másik ellen, a témát tiszteletben tartva és giccsbe nem fulladva, ezen kívül az erőszak ábrázolása is problémás, egyszóval nagyon jó arányérzékkel kell a témához nyúlni. És ha ez nem lenne elég, még egyedinek is kellene lennie, hiszen annyi jó és pocsék film készült már a témában, hogy nehéz újat mondani. Az Oscar viszont díjazza a hősöket, akik sikerrel veszik az akadályt, A misszió, Farkasokkal táncoló, Schindler listája, Az élet szép, A zongorista, Hotel Ruanda vagy a 12 év rabszolgaság (utóbbi szigorúan véve nem népirtásról szól, de ugyanúgy az emberi lét kiszolgáltatottsága áll a film fókuszában) egyaránt megkapta maga díjait, jelöléseit, fontos kategóriákban.. A Saul fia pedig ezen filmek táborát erősíti, okosan adagolja a borzalmat és inkább a fejünkben élő képet kényszeríti ki, ahelyett, hogy frontálisan tárná elénk a horrort. Ezen felül egy átélhető emberi történetet mesél el, ami egy szellemileg, lelkileg meggyötört férfi utolsó lázadása. A zsidó holokauszt feldolgozásával gyakran próbálnak díjat kicsikarni az Akadémiából, de maga a puszta tény, hogy erről szól nem elég, gondoljunk csak arra, hogy felsültünk anno a Sorstalansággal.   

2. Mert 20 éve nem mondtak újat a témában

son-of-saul1.jpg

A legutóbbi jó film a holokauszt kapcsán a Polanski-féle A zongoritsa volt, de azóta nem sikerült egy olyan koncepciót sem kidolgozni, ami elnyerte volna az Oscarra szavazók kegyeit, ha a külföldi kategóriát nem vesszük számításba. Hiszen ott az osztrák Pénzhamisítók és szigorúan véve a lengyel Ida is értekezett a témáról, ezen kívül a szintén lengyel A város alatt szerzett jelölést, tágabb értelemben véve II. világháborús moziknak pedig gyakorlatilag állandó jelenésük van az ötös listán. A Grand Prize-díjas Saul fia pedig megtörte a csendet, új kontextusba helyezte a témát és nem félt elfogulatlanul, ítéletmentesen hozzányúlni egy, a holokausztot kutató történészeket is megosztó témához, a sonderkommandók minden napjaihoz. Ezen foglyok felelősségének megítélése vitatott és a Saul fia, okosan nem is akar igazságot tenni, ezért nem erre a csoportra, hanem az itt sínylődő deportáltak között egyetlen ember személyes drámájára hegyezi ki a sztorit.

3. Mert innovatív a megvalósítás

521819536_640.jpg

A film 35-mm-es nyersanyagra forgott, szabványos filmméretben van elmesélve, mellyel narratíva terén visszatér a film gyökereihez, az ilyesfajta gesztusok pedig jó plusz pontokat jelentenek a messzi múltba nyúló filmes tudással rendelkező Oscar-szavazók körében, gondoljunk csak a The Artist – A némafilmes 2011-es sikerére. A mozi mágiáját celluloidról való megidézése friss trend a modern filmesek között, hiszen Quentin Tarantino és Christopher Nolan is előszeretettel preferálja a kópia használatát és a premier előtti bemutatókat gyakran 35 mm-ről bonyolítják le. Nemes László számára fontos volt továbbá az is, hogy ne szélesvásznú legyen filmje, amit ma már tényleg nagyon ritkán mernek meglépni az alkotók, csupán Wes Anderson-szintű weirdo művészek hajlandóak ilyesmire. A Saul direktora számára az igazi filmezést a 35 mm és a celluloid jelenti. Most mondjátok, hogy nem érdemel Oscar-t egy ilyen underground csávó?

4. Mert innovatív Oscar-döntés volna

 273431_1431901135_8395.jpg

Ezzel a díjjal gyakorlatilag egy olyan berögzült tabut döntene le a Filmakadémia, miszerint csak amerikai, ritkán angol film veheti át a legjobb film elismerést, ami ha belegondoltok tök igazságtalan. Miért volna az év legjobb filmjének státusza a legnagyobb film kitermelő ország privilégiuma? Persze, ilyenkor jogos a kérdés, hogy akkor mi a funkciója a külföldi film díjnak, de az szimplán csak egy kaszt. A hollywoodi filmgyártáson kívül készült idegen nyelvű alkotásoké, ami kicsit olyan, mintha külön értékelné az Akadémia a hazai indie filmeket. Ritkán, az 5-10-ig terjedő jelölt listának hála becsúszik egy-egy idegen nyelvű film is, legutóbb erre Haneke és Ausztria volt képes, a kiváló Szerelemmel, azelőtt pedig például a Nagy ábránd, az olasz Il Postino, a Bergman-féle Suttogások, sikolyok, Tigris és sárkány, Az élet szép vagy az algériai Z volt képes erre a teljesítményre, ráadásul mind ötös rendszerben. Ezen kívül Fellini-t jelölték többször a legjobb rendezés kategóriában, olyan klasszikusokért, mint az Édes élet vagy az egész huszadik századi filmkészítést újradefiniáló 8 és fél. De ha belegondoltok sok külföldi rendezőt kizártak így a játszmából, akiket ma a legnagyobbaknak tekintünk. Se Kurosawa, se Fellini, se Bergman vagy Tarkovszkij nem volt képes arra, hogy komoly konkurenciát jelentsenek az Oscaron. Ezzel a döntéssel, miszerint egy közép-európai kis ország filmje nyeri a legjobb film díjat mindez véget érne.

5. Mert nem csak a sznobok szeretik

 2015-09-25-1443207936-5874765-sonofsaul.jpg

De tényleg. Immár jó sok fesztiválon tiszteletét tette a Saul fia és mindenhol néma csöndben ballagtak ki a nézők a teremből. Azaz igazság, hogy a Saul fia rezonál az emberekkel, mély érzelmeket képes kiváltani belőlük, szimplán azért, mert emberi a történet és nagyon univerzális témákat feszeget. Persze azt azért tegyük hozzá, hogy a filmfesztiválokra is java részt, ha nem is sznobok, de erősen filmkedvelő, jó mondjuk: ki fanatikus nézők látogatnak el, de a Saul nem is arra készül, hogy felvegye a harcot a blockbusterek-kel a box-office listákon.

6. Mert…jó, nem a Saul fia nyer. De akkor mi?

oscar-2016-1024x768_f_improf_466x349.jpg 

Tavaly ilyenkor már kezdett kikristályosodni a kép arról, ki is lehet a befutó a legfontosabb díjakra, hiszen látszott, hogy a Sráckor és a Birdman feszül majd egymásnak a díjátadón. Idén ez abszolút nincs így, az igazat megvallva nagyon nehéz lenne megtippelni a lehetséges győztest. Talán a Spotlight vagy a Kémek hídja, esetleg A visszatérő, a Joy vagy a Steve Jobs? Ilyenkor szokta valamelyik alkotás nevető harmadikként elorozni a díjat. A nagy stúdiók túlzottan ráfeszültek a sorozatos gyenge évek után arra, hogy minél több pénzt keressenek idén, ami be is jött, de javarészt szar filmekkel traktáltak minket. Minden franchise tiszteletét tette, vagy fogja tenni idén, de mivel azok nem igen szoktak az Akadémia kedvencei lenni, nem sok vizet zavarnak a fontos kategóriákban, így továbbra is nyitott a favorit kiléte. Ennél fogva, ha nem is kézenfekvő, van realitása annak, hogy egy relatíve gyenge Oscar-idényben történelmet írjon az Akadémia egy külföldi Saul fia győzelemmel.

7. Mert a Saul fia (dobpergés) jó film!

2015052411.jpg                                              

Persze lehet vitatni, hogy a Saul fia megérdemelten avanzsálna-e a 2015-ös esztendő legjobb filmjévé, mindenesetre az év fele már lepergett (jómagam a díjszezon hazai mozi bemutatóinak kitolódásával a teljes telet 2015-höz sorolom) és eddig szimplán pár film tudta biztosítani a lassan világhírű magyar alkotás színvonalát, én többek között a Mad Max – A harag útja és a Mentőexpedíció elé helyezem Nemes László debütálását. A film a kitűnő és egyben szokatlan megvalósítása mögött, egy megtört sonderkommandós néma lázadásának története. A film két párhuzamos lázadást mutat be, az egyik a felszínen zajló tényleges fizikai küzdelem, a krematóriumot utolsó erejükkel megostromló zsidó foglyok és fogva tartóik között valamint Saul személyes küzdelme, mely emberségéért folyik egy mélyebb, szellemi szinten. Amivel veszélybe sodorja társai régóta tervezett szökését, egy rabbi halálához vezet, valamint nem utolsó sorban folyamatosan kockára teszi saját életét. Kétségtelen, hogy a szörnyűségek elől egy zombi létállapotba menekülő Saul nem teljesen épelméjű, hiszen megállás nélkül a józan ésszel szemben cselekszik, egy olyan fiú eltemetéséért, aki nagy eséllyel nem is sajátja. Miért tenne bárki ilyesmit, miért szignifikáns cél számára a fiú eltemetése? Saulban felébred az ember, majd körülnéz és nem találja ezt másokban. Egy önmagából kifordult groteszk valóságot él meg, ahol mindenki megfizet a szörnyűségekért, van, aki az életével, van, aki a lelkiismeretével, de mindenkit felemészt az auschwitzi pokol. És ekkor mi is megértjük, hogy nem Saul az őrült, hanem a világ, amely körül veszi. Elhunyt szeretteink iránt táplált érzelmeinknek nincsen társadalmi haszna, nem szolgál semmilyen kézzel fogható célt, csupán egy erős érzelmi kötődés nem szakad meg a halállal. Éppen ezért fontos, hogy eltemesse fiát Saul, hogy zsidóságát, sorsát nem megtagadva, magába fojtva hagyományok szerint egy rabbi kaddisht mondjon gyermekéért, aki nagy valószínűséggel egy teljesen idegen deportált szerencsétlen sorsú fiú, de a morális szinten ez mondhatni nem lényeges, hogy végül is a fia-e vagy sem. A lágerek világában megfordultak a pólusok, eltorzultak az erkölcsök, ami a hétköznapi életben normális, az ott őrültség. A Saul fia egy megindító dráma, tartalmas művészi értéket képvisel, de elsüthető egy szokásos Oscar zsargon, miszerint lehet, hogy kicsit túlzottan is egyedi és megrázó egy legjobb film díjhoz, bár ezt az érvét az elmúlt évek legjobb film díjasai rendre megcáfolták.   

8. Mert a nagyok is ezt mondják

image-2-749x415.jpg 

Kompetens lapok is felvetették már a témát és eljátszadoztak a gondolattal, mi lenne, ha egy idegen nyelvű film vinné haza a díjat. Komoly versenyzőként számol mindenki a Saul fiával, még ha magára a díj elhódítására kevés esélyt is adnak neki a legtöbben, gyakorlatilag minden „Oscar Prediction” címmel ellátott oldalon találkozni fogtok a Saul fiával.

Kategóriák, melyekben reális esélye van a Saul fiának:

 

Legjobb idegen nyelvű film:

A győzelem ebben a kategóriában nem csak, hogy elképzelhető, hanem valószínű is. Persze mindig vannak komoly kihívók, de itt, ha nem is lehet elkönyvelni a győzelmet, azért több, mint jó esélyünk van rá.

 

Legjobb hangkeverés/hangvágás:

8511555_192337_20dac049f5f448a94a0afc306be6d08d_wm.jpg

Cannes-ban díjat is nyert ebben a szekcióban a Saul fia és a hangmérnök, Zányi Tamás, az Oscaron több tucat blockbuster verseng ezért a címért, ennél fogva egy jelölésnek is nagyon örülnénk. A magyar filmnek persze ennek ellenére olyan egyedi akusztikája van, hogy egyáltalán nem lenne meglepetés, ha feltűnne az ötös listán.

Külföldi filmek, melyeket jelöltek a „hangos kategóriákban”:

A tengeralattjáró – Németország

Amélie csodálatos élete – Franciaország

 

Legjobb operatőri munka:

20110510erdelymat1.jpg

Erdélyi Mátyás kamerakezelése nagyban hozzájárult a film magas elismeréséhez, egyedi munka az övé, de a kategória nagyon erős, a világ legjobb operatőrei versengenek a címért, a díj megnyerése mondhatni esélytelennek tűnik. De a jelölésben van ráció, két éve a szintén külföldi A nagymester, tavaly pedig az Ida szerzett nominációt, de korábban is számtalan példa volt arra, hogy külföldi filmet itt jelöljenek, például a szintén Haneke által vezényelt A fehér szalag is kapott operatőri jelölést. Na meg persze ott az a bizonyos celluloid varázslat…

 

Híres külföldi filmek, melyeket jelöltek vagy nyertek a kategóriában:

Suttogások, sikolyok – Svédország – győzelem

Fanny és Alexander – Svédország – győzelem

Faun labirintusa – Mexikó - győzelem

Tigris és sárkány – Tajvan - győzelem

Ran – Japán

Három szín: piros – Franciaország

Maléna – Olaszország (Koltai Lajos munkája)

Amélie csodálatos élete – Franciaország

Isten városa – Brazília

 

Legjobb eredeti forgatókönyv:

 laszlo_nemes_clara_royer_saul_fia_photocall_4qi3mreprbl.jpg

Nemes László a cannes-i filmfesztivál égszíne alatt működő Cinéfondation alapítvány gondozásában dolgozta ki a nem mindennapi script-et, a magyar felmenőkkel bíró Clara Royer írónővel, az eredmény pedig önmagáért beszél, annak ellenére, hogy a film legerősebb pontja nem a sztori, hanem inkább annak visszafogottsága, ami akár aranyat is érhet. A jelölés persze valószínűbb, mint a diadal, de nem egyedüli eset idegen nyelvű film feltűnése, mondanom sem kell Haneke és az Amour volt képes legutóbb eljutni a jelölésig 2012-ben őket végül Tarantino ütötte ki, ami ha belegondolunk idén is megtörténhet, a The Hateful Eight esetleges győzelmével.

 

Híres külföldi filmek, melyeket jelöltek:

Országúton – Olaszország

400 csapás – Franciaország

A nap vége – Svédország

Édes élet – Olaszország

Algíri csata – Olaszország

8 és fél – Olaszország

Amarcord – Olaszország

Az élet szép – Olaszország

Beszélj hozzá – Spanyolország – győzelem

Anyádat is – Mexikó

Nader és Simin – Irán

 

 

Legjobb férfi főszereplő:

211-001_6c47f66b43117b41d73339a44220cd2f2972dd6b-nol.jpg

Nehéz lehet szeretni a filmet anélkül, hogy elismernénk a címszereplőt megformáló Röhrig Géza teljesítményét, aki nagyon finom, amolyan klasszikusan európai alakítással eleveníti meg karakterét. Az egyik leginkább zsúfolt kategóriában való jelölés megszerzése felérne egy kisebb csodával, ennek ellenére nem egyedül álló jelenség nem angol nyelvű filmért nominációt szerezni, legutóbb erre az Inárritu-féle Biutiful-ban nyújtott alakításáért, az Oscar-díjas Javier Bardem volt képes. A női főszereplő kategóriában a belga Két nap, két éjszaka és az osztrák Szerelem volt képes erre a 2010-es években.

Külföldi színészek, akiket jelöltek:

Marcello Mastroianni - Divorzio all'italiana, Una giornata particolare és Oci ciornie

Max von Sydow – Pelle Erobreren

Giancarlo Giannini – Pasqualino Settebellezze

Roberto Benigni – Az élet szép – győzelem

         

Legjobb rendezés:

2.jpg

Nemes László klasszikus filmkészítés iránt táplált mély tisztelettel vegyes rajongása juttathatja be az ötös listába, amivel Bergman-i magasságokba emelkedne. Jelölése egyáltalán nem lenne meglepetés és még a győzelem sem kizárt számára, összességében eddig gyenge évünk van, simán hozhatja a legjobb direktornak járó szobrot (IS) a Saul fia!

 

Híres rendezők, akiket jelöltek:

Federico Fellini – Satyricon, Édes élet, Amarcord, 8 és fél

Gillo Pontecorvo – Algíri csata

Ingmar Bergman – Színről, színre, Suttogások, sikolyok, Fanny és Alexander

Wolfgang Petersen – A tengeralattjáró

Kurosawa Akira – Ran

Roberto Benigni – Az élet szép

Pedro Almodóvar – Beszélj hozzá

 

Legjobb film:

Ha már az EB-re nem sikerült egyenes ágon kvalifikálni magunkat, még a filmvilágában csúcsra ülhet Magyarország, a világon az Egyesült Államok mögött, nekünk van a legnagyobb esélyünk arra, hogy a mi nemzetünk filmjének címét olvassák fel a borítékból, és szerintem ez a tényállás önmagáért beszél. Már a jelölés is a magyar filmgyártás valaha volt legnagyobb sikere lenne, ami óriási vérfrissítést és lendületet jelentene, a már amúgy is a több évtizedes álomból ébredező hazai filmiparnak.

 cfeuag2usaairlj.jpg

Persze a Saul fia győzelme a legfontosabb kategóriában továbbra sem nagyon valószínű, mindenesetre én kívánom Nemes Lászlónak és csapatának, hogy azon a bizonyos kávégőzös hétfő hajnalon minél többször halljuk az alábbi mágikus mondatot: and the Oscar goes to…Son of Saul!

 

L.van Dussen

65 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kinodino.blog.hu/api/trackback/id/tr968014203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mismásológép 2015.10.24. 12:55:51

Elég egyetlen ok is.
Zsidók II. világháborús szenvedéseiről szól.

A cikk analfabéta szerzője meg tanuljon meg írni.

Visceroid 2015.10.24. 12:59:58

Nincs letiltva a kommentelés? Hajaj!

Jegkoko 2015.10.24. 13:00:16

Nem fog nyerni semmit se, akárcsak a sorstalanság se .Pedig az is megnyert mindenféle díjat és becuclizták sokan, hogy hű ez majd tuti nyerni fog az Oscaron is.

Kelly és a szexi dög 2015.10.24. 13:07:41

Remélem tényleg nyer! /de wazze, hogy lehet olyat leírni, hogy Tájván!? :) /

Lms Fkt (törölt) 2015.10.24. 13:20:19

Ez egy rossz film, csak sehol senki nem meri kimondani, mert attól félnek, hogy majd leantiszemitázzák őket. Ezért inkább adnak mindenféle díjakat, és egyetértően bólogatnak, nehogy kilógjanak a sorból. Pedig előbb-utóbb kiderül majd, hogy a király meztelen, illetve csak a holokauszt-ruha takarja...az oscar osztáson simán mellőzhetik majd, vagy adnak valami fájdalomdíjat, hisz az oscart osztogatók megengedhetik maguknak, hogy az ő holokausztjukról szóló filmet ne értékeljék, hiszen rájuk senki sem mondhatja, hogy antiszemiták...nemesjeles meg jobban tenné, ha esetleg másban is megmutatná az állítólagos tehetségét, nemcsak ilyen hálás témájú alkotásokban...

ördöngös pepecselés 2015.10.24. 13:27:02

8 ok??!! Egy böven elég: Zsidokrol szól!

ördöngös pepecselés 2015.10.24. 13:27:44

@Jegkoko:

Majd nyer a Veszettek nevezetü rettenet Oscar-t, légy nyugodt!

Nina28 2015.10.24. 13:38:24

Lms Fkt úgy kellett volna kezdened: Szerintem...
Szerintem, viszont jó film: és nem vagyok sem Zsidó, sem Antiszemita, csak egy Néző.

_Neville 2015.10.24. 13:43:22

A Schindler listája, mint jó film? Hajjaj... ha létezik tömény giccshalmaz, akkor az a film az esszenciája.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2015.10.24. 13:49:41

tuti nem nyer, mert a bíráló bizottság úgy gondolkodik hogy "huh de jó hogy egy kezdő rendező, végre nem kell erre a témára szavaznunk emiatt, tehát van indok hogy miért nem szavaztunk rá"
XD

Lms Fkt (törölt) 2015.10.24. 13:50:48

@Nina28:
Ki mondja meg, hogy mit hogyan kellett volna, vagy nem kellett volna??? Nekem ön egész biztosan nem!
Amúgy meg sem a cikkíró, de hónapok óta ezt a filmet egekbe magasztaló megnyilvánulások sem mondják, hogy SZERINTEM...
Csak tolják a képünkbe, hogy húdejó, meg kiváló, meg páratlan...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2015.10.24. 13:58:18

"8 ok, amiért a Saul fia nyeri a legjobb film díjat az Oscaron"

Egyetlen ok is elég: a holokausztról szól.

@endike:

A te érved is jogos, lehet, ez jön be.

fillérbaszó vadász 2015.10.24. 14:02:08

PC film. Ennyi! Legjobb idegennyelvű film oscarját lehet megkapja, de legjobb film oscarra esélye sincs (jelölésre is minimális).

Hajdú Peter 2015.10.24. 14:09:40

"8 ok, amiért a Saul fia nyeri a legjobb film díjat az Oscaron "

Egyetlen oka van, amiert nyerni fog, meg pedig az, hogy kitorne a HARMADIK VILAGHABORU, ha egyszer veletlenul nem egy holokauszt film nyerne az oszkaron.
Lassuk be, holokausztfilmmel nyerni az oszkaron, az kb akkora teljesitmeny, mint sivatagban homokot talalni, vagy az oceanban sosvizet.

Drago Brutic 2015.10.24. 14:12:39

Csendben megjegyzem: Pawlikowski tavaly megkapta az Oscart az Idáért a témában (a 2. pont nem is egészen igaz). Ez nem biztos, hogy növeli a Saul esélyét. Azt már említeni se merem, hogy szerintem az Ida jobb mozi. De azért hajrá!

scandalstone 2015.10.24. 14:15:48

Ne nyerjen ez a szar film semmit.

Holly Goly 2015.10.24. 14:41:49

Kár, alapból nem jelölik majd, maximum a legjobb külföldi film kategóriába...

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2015.10.24. 14:46:43

mondjuk a sorstalanság a rossz példa mert az súlyosan rossz film volt, bármiről szólt volna akkor se érdemelt volna semmilyen díjat :)

a könyv mondjuk tetszett

Tiszteltetem Brüsszelet 2015.10.24. 14:50:25

'Mert az Oscar kedveli a genocídiumról értekező JÓ filmeket'

Genocídiumról kézített film soha nem nyert Oscart, ellenben a Hollófilmek tuti befutók.

Kampfer 2015.10.24. 15:16:10

Ha ez a 'film' nyer, az semmit sem jelent nekünk! Nem a 'magyarok' nyerik, hanem ez a 'vízjeles' nevű zsidó. Ennyi, s nem több! Sajnos toltak közpénzt erre a szarra, de más közünk nincs hozzá! Az oscar pedig épp annyit ér, mint az a sok jenki balpöcs, aki odaítéli! B*sszák meg! Ez a vízjeles pedig elhúzhatna végre innen!
Kamp.

BéLóg 2015.10.24. 15:17:55

Bár nyerne!
Én nagyon örülnék neki.
Kertész Imre írói Nobel díjának is örültem.
Attól függetlenül hogy erről-arról mi a véleményem.
(És tényleg, a hejesí rás ellenőrző hazsnálata nem a Zördögtől valló volna egy írásiparí szagmunkás esetébn sem.)
Sicc!

pamut 2015.10.24. 15:24:22

A zsidófóbiában szenvedő dilisek látom máris jöttek zsidózni :D
Nyomorultak, nektek orvos kéne. Ha a téma garantálja a sikert, akkor a Sorstalanság miért nincs kitömve Oscarokkal? Az elmúlt 20 évben hány holokausztos film nyerte meg az oscar fődíjat? idióták. menthetetlenek vagytok.

A filmnek pedig SOK SIKERT!
Eddig nagy öröm volt látni a sikereit, csak így tovább. Oscar-fődíjra nyilván nincs esélye, de a legjobb külföldi kategória is óriási siker lesz ha összejön.

Parasztlengő az imperialistáknak 2015.10.24. 15:30:31

Palesztin népirtásról mikó lesz Oszkár?

BéLóg 2015.10.24. 15:31:11

@Kón Bandit: Miről beszélsz, barátom?

David Bowman 2015.10.24. 16:29:49

Mert zsidók adják zsidóknak, zsidózásért.

mortullus 2015.10.24. 17:02:23

@David Bowman: Nagyon jól összefoglaltad a lényeget.

Mindenki zsidó a történetben, csak a pénzt biztosították hozzá a magyarok. Ami igazi pofátlanság. Én nem adtam volna rá egy forintot sem. Házalt volna "Nemes" Cseles László Izráélben.

♔bаtyu♔ 2015.10.24. 17:12:30

Azok szerint jó film ez, akik szerint Göncz Árpád jó író. Biztos véletlen.

mentira 2015.10.24. 17:19:17

@kón bandit: majd ha lesz palesztin népírtás

new_boy_on_the_block 2015.10.24. 17:29:29

Ha van rá mód, inkább ne nyerjen vagy ne legyen "magyar" film.

Pöff 2015.10.24. 18:00:17

Elég 1 ok is:

Zsidók szenvedéseiről szól zsidóknak
és már garantált is az Oscar stb díj

Ettől persze még jó lehet a sztory vezetés, a történet szál,, a technikai megvalósítás és művészi színászi játék.

De kibaszottul uncsi és felháborító hogy 70 év után is még kísért a múltból, és emlékezzünk sajnáltassuk....hibáztassuk a magyarokat németeket.

És aki nem ért vele egyet az rasszista náci

Egyébként még nem láttam, de meg fogom nézni, mint ahogy elolvastam és megnéztem eddig is a hasonló témájú filmeket és könyvet.
Hát volt ami csak 1xer nézős olvasós lett, mert akkora rakás szar, pedig van ami nobel díjat nyert.

Szóval próbálom az ilyen műveket objektíven vizsgálni, de jó indulattal se tudnám azt mondani, hogy pártatlan döntéseket és kritikát hoznak össze ezekről a művekről..

BéLóg 2015.10.24. 18:46:06

@-JzK-: Valljuk be, azért még van pesti humor, főleg így Holokausztidőben...
Uram! Ön tagadja a Holokausztot?
Dehogy is, Isten mennts! Én teljesen egyetértek vele...

Vagy a másik:
Uram, az önök országában van antiszemitizmus?
Nem, nincs. De igény az lenne rá!

Állítgólag Orbán Viktor azzal akar most zavart kelteni balliberális körökben, hogy kiáll a nagy nyilvánosság elé és bejenti, hogy: "Igenis volt Holokauszt!

scandalstone 2015.10.24. 19:48:13

Drogos "író" (valójában még írónak sem nevezhető jelentéktelen, New Yorkban élő életművész) játssza a főszerepet aki sem filmben, sem színpadon nem játszott soha, semmit. Nem kellett volna kritériumnak lennie a pénz odaítélésénél, hogy ismert magyar színészek játszanak benne? Jó lenne, ha Nemes Jeles visszafizetné a magyar adófizetők pénzét.

Nina28 2015.10.24. 19:50:19

HAHÓ? HAHÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓÓ összes kommentelö: lehet - szabad - azért szorítani hogy 2016-ban - 1982 óta, - 34 év után - ismétlem, harmincnégy év után, Magyar országnak, legyen egy Oscar Díjas - mindegy milyen kategóriában - filmje? MEGENGEDITEK? BELE FÉR AZ ÍZLÉSETEKBE ANÉLKÜL, HOGY EGYMÁSRA HÁNYNÁTOK?
' Szar.Nem kell az Oscar, mert Zsidó, nem kell az Oscar, mert Antiszemita, nem kell az Oscar, mert Fideszes, nem kell az Oscar, mert - Baloldali, nem kell az Oscar, mert Liberális,.....stb.
Sztem két kategória van: Jo + Rossz film. Holokauszt?
Az, Amerikaiak hányszor játsszák ki a beteg gyerek - felnőtt - AIDS, - bármilyen válság, s egyéb kliséket, amivel, meg is nyerték -.nyerik, az aktuális Oscart?

BéLóg 2015.10.24. 19:56:09

@Nina28: Hahóóóóó! Engem beszámítottál? Mert én rohattul örülnék neki, ahogy a Kertész díjának is örültem. Engem tehát ne hibáztass!
Sőt, a filmet is meg szeretném nézni mindenképpen, mert nagyon érdekel.

Szerintem egyébként aki egyszer is elment Auswitzba, az többet nem lesz ugyanaz az ember. Jó hogy a lengyelek megőrizték ezt az emlékhelyet.
Gyerekkoromban a Galaktika magazin valamelyik számában (az első évfolyamban azt hiszem) volt egy igen érdekes elbeszélés a helyről amely elbeszélés nagyon megfogott... Aztán az iskolával voltunk Lengyelországban, akkor láttam a saját szememmel.

Nzoltan 2015.10.24. 20:03:18

Attól, hogy a holokausztról szól, lehet jó film. Bár kétségtelenül felül vannak reprezentálva a témába vágó filmek a díjátadókon.

Én drukkolok. Bár megnézni valszeg sosem fogom. Nem nézek olyan filmet, amin csak befordulni lehet.

Nina28 2015.10.24. 20:19:03

Kedves Nzoltan, én is PONT így álltam neki...
Az, az érdekes benne, hogy 'a pokol bugyrából' ki tud nézni' - nem kicsit - s ez benne a rendhagyó... Ez az, amit, ha NEM látsz - NEM értesz, csak beszélsz róla, közhely szerűen. Ezért, érdemes megnézni, s csak utána itélkezni...

Nina28 2015.10.24. 20:31:53

Kedves Bélóg, bocs, elnézést kérek... én nem ítélkezem... Ürülök, ha más is, így gondolja: A JŐ MAGYAR FILMÉRT kell szorítani, akkor engem, baromira nem érdekel a rendező - forgatókönyvíró - szülőapja, párt hova - tartozása... csak az alkotás kivitelezése...

exterminador 2015.10.24. 20:40:41

Ezt érdemes volt címlapra tenni, mennyi undorító troll idetalált. akik nem is látták, de fröcsögni meg zsidózni nagyon tudnak. Szegénykék, milyen szánalmas kis életük lehet, hogy csak ennyi az örömük.

BéLóg 2015.10.24. 20:43:11

@Nina28: Nem kell mentegetőzni, vettem a mondandódat. Csak jeleztem hogy nem vagy egyedül.

mortullus 2015.10.24. 21:17:15

És mikor lesz Magyarországon magyar pénzből magyar színészekkel, magyar szakemberekkel film készítve pl. a délvidéki mészárlásokról, amit a szerbek követtek el? Az is maga volt a borzalom, mégis alig hallunk róla. (mondjuk lehetne magyar-német-horvát koprodukció, mert voltak német és horvát áldozatok is.)

Több tízezer ember halt meg akkor.
Megvannak a magyarság saját tragédiái. Miért kell a sokadik filmet leforgatni az askenázi betolakodók tragédiájáról?

Hozzászóló69 2015.10.24. 22:05:53

Hú, azt a témát, hogy mikor lesz ebből vagy abból a témából film én most hanyagolnám, mert nyilván akkor, amikor indíttatás is lesz rá. Ez nem csupán pénz kérdése, azt hiszem.
Én hosszú évek után erre a filmre váltottam jegyet a moziban, mert érdemesnek tartottam arra, hogy ott nézzem meg és nem más módon.
És örülök neki, nagy hatással volt rám.
Nem gondolnám, hogy Oscar-díjat fog nyerni, én azt is óriási eredménynek tartanám, ha megkapná a jelölést a legjobb idegennyelvű film kategóriában.

-JzK- 2015.10.24. 22:50:51

A Holokauszt-vallás

A zsidó nép szereti magát a „könyv népeként" meghatározni. Ez nem is áll messze a valóságtól, tekintve, hogy a zsidó identitás kialakulásában és megőrzésében jelentős szerep jutott a „könyvnek" vagyis a Tórának (Mózes öt könyve) és persze a Talmudnak. A zsidók a szétszóratásban (Kr. u 70 - 1948) a könyv által maradtak egy nép, a vallás volt az az összetartó erő, ami a világ minden tájára szétszéledt, nyelvileg sem teljesen egységes zsidóságot megtartotta annak, ami. A jelentős részben zsidó gyökerű liberalizmus és marxizmus hatása alól azonban ők sem tudták magukat kivonni („aki másnak vermet ás..."), így a XIX. - XX. század fordulójára megjelent egy addig ismeretlen jelenség: a vallástalan zsidó. Mára a zsidóság túlnyomó többsége vagy ateista, vagy - az általuk szétzüllesztett nyugati civilizációhoz hasonlóan - igen felszínes kapcsolatot ápol ősei hitével („a maga módján vallásos"). A zsidóság esetében a vallás elvesztése még súlyosabb következményekkel járhat, mint az európai népek esetén. Rájuk már nem érvényes Széchenyi mondása, miszerint „nyelvében él a nemzet". A zsidóság a századfordulóig a vallásában élt. A judaizmus ugyanis nem csak része a zsidó kultúrának, hanem maga a zsidó kultúra, az az összekötő kapocs ami a zsidóságot nemzetté teszi. A „könyv népe" vezetőinek tehát „új könyv" után kellett néznie, hogy a zsidóság asszimilációját megállítsák, hiszen a világuralom küszöbén nagyobb blama nem is kell, mint az, hogy eltűnik maga az uralom gyakorlására „kiválasztott" nép... Olyan szekuláris vallást kellett a világzsidóság számára alkotni, amely teljesen elszakad Istentől, így az ateistáknak is „fogyasztható", ugyanakkor tudatosítja a világzsidóságban önnön különlegességét, „kiválasztottságát", de ezt nem a kinyilatkoztatásra, hanem valami másra alapozva teszi, megőrizve ezzel a zsidóság népi egységét, identitását. Ugyan a marxizmus is felfogható egyfajta valláspótlékként a zsidók számára, mégsem lett azzá, mert a zsidók mindvégig tudatában voltak annak eszköz-jellegének, éppen ebből kifolyólag sohasem hittek benne őszintén, sutba is dobták, ahogy már nem volt rá szükségük. A szintén zsidó gyökerekkel rendelkező kulturális marxizmus és a belőle kisarjadó humanizmus és politikai korrektség szintén csupán eszköz a nyugati civilizáció fölötti ellenőrzés átvételére, így egyetlen épelméjű zsidónak sem jutna eszébe hinni benne (ahogy ezt Izraelben a gyakorlatban is megcsodálhatjuk). Így a világ zsidóságát szellemileg, lelkileg egyesítő és a zsidó elit politikai céljai mögé felsorakoztató szekuláris vallás a hatvanas években megjelent Holokauszt-mítosz lett, ami jelentős üzleti és politikai felhangjai ellenére mégiscsak egy vallásnak tekinthető, mivel úgy viselkedik: vannak hittételei, szertartásai és papjai. A judaizmus helyettesítésére alkották, hogy annak lényegi tartalmát (zsidó felsőbbrendűség[kiválasztottság]-tudat) átörökítse a transzcendens Istentől elfordult zsidók lelkébe, ezzel motiválva őket a „zsidó küldetés" betöltésére. Farkas Attila Márton találó meghatározását kissé módosítva: a Holokauszt-vallás egyfajta árnyékjudaizmus. De itt az „árnyék" nem valamiféle elfojtást, elutasítást, hanem tudatos, taktikai célú háttérbe rejtést jelent.

Ahogy a klasszikus judaizmus is történelmi eseményeket ruház fel vallási tartalommal és állít kultuszának középpontjába (kivonulás, purim, a templom megtisztítása), úgy a Holokauszt vallás is egy megtörtént történelmi esemény (a zsidók munkatáborba zárása a II. világháborúban) köré szőtt legendából született. Míg a judaizmus a kereszténységet „bálványimádása", illetve az övétől gyökeresen eltérő istenképe, megváltástana miatt gyűlölte, addig a Holokauszt-vallás a II. világháború zsidó áldozatainak számának manipulálásával s halálukért a keresztény civilizáció egyetemleges felelőssé tételével a teológiai ellentétet morális ellentétté változtatta. A zömében ateista zsidónak tökmindegy, hogy Mózesben nem hisz vagy Krisztusban, viszont amint a kereszténység vallásból egy őt fizikai létében fenyegető, népét irtó politikai közösséggé válik, máris jobban utálja és harcol ellene, mint a siratófalat szorgalmasan fejelgető öregapja. Így már nem kell hosszas teológiai és filozófiai eszmefuttatásokkal győzködni a gyalogzsidót, hogy miért is tévtan a kereszténység (ami valószínűleg nem is igazán érdekli), azt egyszerűen a tömeggyilkossággal, a Holokauszttal azonosítja. Ördögi logika, de hatékony.

-JzK- 2015.10.24. 22:56:29

A Holokauszt-"teológia" (helyesebb talán judeológiának nevezni, hisz tárgya nem az Isten, hanem a zsidó) Norman G. Finkelstein amerikai politológus szerint két központi dogmára épül, amelyek összefüggésbe hozhatók a judaizmus és a cionizmus fontos elemeivel - mint láttuk, nem véletlenül, hiszen azok továbbélését szolgálják.

A Holokauszt egyediségének dogmája kimondja, hogy a Holokauszt egyszeri és megismételhetetlen, „a történelmen kívül, sőt, talán inkább felette lebeg" (Elie Wiesel), mással össze nem hasonlítható. Mivel a német munkatáborokban (polkorrekt nyelven: „halálgyárakban") zsidók szenvedtek és nem mások (ha mások is, azok „nem úgy"), ezért szenvedésük egyedi, leírhatatlan és mással össze nem vethető. A szenvedésük azért különleges, mert ők szenvedtek. Ez az eszmefuttatás logikusan csak a zsidók felsőbbrendűségének - magában a tanban kimondottan nem szereplő - belátásához vezetheti a „hívőt". Finkelstein a „Holokauszt-ipar" című könyvében idézi Ismar Schorsch-t, a Zsidó Hittudományi Intézet elnökét, aki szerint a Holokauszt egyediségének dogmája „a zsidó kiválasztottság undorító szekuláris verziója". Emellett a zsidók által a világban elkövetett bármilyen embertelenséggel szemben immúnissá teszi a benne hívő zsidót, ha esetleg valami lelkiismeretféle megmozdulna benne.

A Holokauszt irracionalitásának dogmája a Holokauszt ok- és előzménynélküliségét, megmagyarázhatatlanságát tanítja. A Holokausztnak eszerint nincs oka, racionális magyarázata, csak és kizárólag a keresztények évezredes irracionális zsidógyűlölete felelős érte. Természetesen a keresztények „irracionális zsidógyűlölete" is teljesen önmagától való, arra a zsidók semmilyen formában nem szolgáltattak okot. Egyedüli és kizárólagos oka a keresztény népek (gojim) alacsonyabbrendűsége és az ebből eredő frusztráltsága, amely a jobb, okosabb, erkölcsileg magasabb szinten álló és ezért sikeresebb zsidóság elleni mérhetetlen irigységben öltött testet. „Kétezer éve... bennünket mindig fenyegettek.." - szipog Elie Wiesel, a Holokauszt pápája - „Miért? Minden ok nélkül."

Természetesen a Holokauszt-vallásnak is megvannak a maga „levitái", akik a hit terjesztésében és a kultusz fenntartásában játszanak fontos szerepet. Ezek a hivatásos Holokauszt-túlélők (akiknek száma csodás módon az idő előrehaladtával nemhogy fogyna, de szaporodik), élükön Elie Wiesel béke Nobel-díjas „Holokauszt-pápával", fősodratú történészek, és a világszerte működő Holo-disneylandek lelkes munkatársai és természetesen a különböző zsidó szervezetek. Ők működtetik a kultuszt, teszik jelenvalóvá „Auschwitz misztériumát". A kultusz a Holokauszt-megemlékezések és konferenciák, előadások végtelen sorából áll, ahol a „leviták" felidézik a keresztények szörnyű bűnösségét, bestialitását és a lappangó antiszemitizmustól való kollektív rettegésben egyesülnek a világzsidóság többi tagjával. A rituális rettegés tehát a kultusz fontos eleme, amit szorgalmasan gyakorolnak is. A szertartásokon részt vevő „keresztények" pedig megvallják bűneiket, leróják a leróni valókat és szertartásosan elhatárolódnak mindentől, ami a zsidóság érdekeit (elnézést, akarom mondani: érzékenységét) sérti, akár saját maguktól is.

Hajdan a diaszpóra zsidóságát „a könyv" tette egy néppé. A modern zsidóságot a közös rettegés. A Holokauszt-vallás úgy képes megőrizni és erősíteni a judaizmus visszaszorulása miatt válságba jutott zsidó identitás-tudatot, hogy közben a valóságosan (éppen a zsidóság által) elnyomott többség együttérzését is felkelti, így az esetleges ellenállás előzetes pszichikai leszerelését is kiválóan szolgálja. „Valójában az identitás politika és a Holokauszt nem azért olyan népszerű az amerikai zsidók körében, mert ők is áldozatok, hanem azért, mert nem azok." - jegyzi meg csípősen a Holokauszt-ipar szerzője. Tekinthetjük ezt a Stockholm-szindrómaként ismert jelenség (amikor a túsz szimpátiát kezd érezni fogvatartója iránt) össztársadalmi méretekben történő mesterséges előidézésének, egyfajta lelki terrornak is. A cél, hogy a világ nemzetei ne csak meghajoljanak a zsidó igában, hanem szeressék is azt, s az „elhatárolódom" varázsige mantra szerű ismételgetésével vessék ki maguk közül azt, aki e szeretetben nem hajlandó osztozni. „Mi nem elégszünk meg a negatív engedelmességgel, még a legnyomorultabb megalázkodással sem. Ha végül is megadod magad nekünk, annak saját szabad akaratodból kell történnie. Mi nem azért pusztítjuk el az eretneket, mert ellenáll nekünk; amíg ellenáll, soha nem pusztítjuk el. Mi megtérítjük, hatalmunkba kerítjük a lelke legbensejét, újjáalakítjuk. Kiégetünk belőle minden rosszat és minden képzelődést; a magunk oldalára állítjuk, nem látszatra, hanem őszintén, szívvel-lélekkel." - világosítja fel az éppen kínpadon nyújtózó Winstont tárgyilagosan O'Brien Orwell 1984 című regényében.

Primátor 2015.10.25. 00:06:32

Baszódjon meg az, aki a mi pénzünkön a saját zsidó fajtájának készít propaganda filmet.

mortullus 2015.10.25. 00:22:06

@-JzK-: Megadnád ennek a szövegnek a forrását? Köszi.

ebella 2015.10.25. 06:10:36

Nyomjátok csak, hátha ettől lesz valamire esélye. A zsidók már csak így működnek. Akinek meg nem teszik, az nyilván nyilas, antiszemita, meg miden egyéb.

Kibaszott unalmas ez a magyarok általam ismert (háromnegyedében értelmiségi) döntő többségének.

Rudi Kató 2015.10.25. 08:03:23

Az oscar ugyanolyan zsidó megbélyegzés mint a nóbeldíj!

exterminador 2015.10.25. 11:10:40

És az ideg-elme szakosztály egyre csak őrjöng...

David Bowman 2015.10.25. 14:46:58

@pamut: Vaze, egy nem túl jó köny irodai nóbeldijjat kapott. Ha minden áron rúgni akartak egyet a magyarokon, akkor miért nem inkább a Feleségverseny?

David Bowman 2015.10.25. 14:52:52

@mortullus:
Azt várhatod. A Donkanyarba nagyobb arányban murdeltek meg a katonák, mint a muszosok. Az utóbbiak kaptak kártérítést, az előbbieket meg le se szarták. Itt valaki igazsága a fitymahosszal függ össze.

BéLóg 2015.10.25. 21:04:35

Nekem megvan a véleményem a zsidókról és a nácikról, a Holokausztról és a Holokausztiparról, a bibliai Választott Népről és a világ pénzögyi urairól. Az hogy el tudjuk mondani, hogy a zsidóknak két nagy ünnepük van, a Hanukka és az Oscar díj átadás, hát aki ezen nem tud röhögni az valószínűleg fogyatékos.

De mindezektől függetlenül MEKKORA fasza dolog lenne ha egy magyar film Oscar díjat kapna? Aki ENNEK a gondolatnak nem tud örülni szerintem az is fogyatékos.

Amikor a Légy című rövidke animáció kapott ilyen rangos díjat, akkor is örültem, pedig a légy egy szarevő, dögbe petéző undorító állat akit ott pusztítok ahol érek -- és???

kvadrillio 2015.10.26. 08:27:14

anit ezzel a filmmel kapcsban a zsidó haveri filmhálózat csinál, az jellemző erre a zsidó hálózatra.

mortullus 2015.10.26. 10:13:31

@BéLóg: "...De mindezektől függetlenül MEKKORA fasza dolog lenne ha egy magyar film Oscar díjat kapna...?"

És mond, ebben a filmben a hozzá biztosított pénzen kívül mi a magyar??

BéLóg 2015.10.26. 12:52:39

@mortullus: Hát erre mit mondjak? Magyar rendező, magyar operatőr, magyar pénz, magyar színészek (is), magyar forgatási helyszín (is?), magyar stáb... Nem tudom, ez elég-e.

Mitől lesz magyar vagy nem magyar? Megmondanád? Most csak Franz Liszt jutott eszembe, nem is beszélt magyarul aztán mégis annak mondta magát, vagy rosszul tudom?

De miért kéne vitatkoznunk? NEKEM magyar film NEKED nem, ETTŐL függetlenül örülhetünk annak ha Oscart kap, vagy nem?

David Bowman 2015.11.01. 18:02:13

Most olvastam at Origón, hogy eddig 90ezren nézték meg. Persze kommentelni nem lehet.
Vaze, ennél több zsidónak kell lenni csak Budapesten.

David Bowman 2015.11.01. 18:04:55

@BéLóg: Legfeljebb a lámpacipelő lehetett magyar. Remélem, nincs igazam, de majd te mindjárt megmondod.

BéLóg 2015.11.01. 19:28:17

@David Bowman: Megmondanám ha érdekelne, de nem érdekel. Nekem az is elég hogy a rendező magyar és mindenhol MAGYAR filmként hivatkoznak rá.
Ha tényleg érdekel, nézd meg lécci te aztán írdd meg nekem is.
Ha nincs benne még egy statiszta sem, én akkor is örülnék egy Oscarnak.
süti beállítások módosítása