A fesztiválszezon Londonnal bezárólag hivatalosan is véget ért, most már nincs más hátra, mint hogy kiosszák a legfontosabb díjakat, az év legjobb filmjeinek. Lássuk mi történhet a februári gálán, ahol minden bizonnyal az elmúlt évek legfurcsább filmjei feszülnek egymásnak!
Tavaly ilyenkor már letisztult képet kaptunk arról, hogy nagy valószínűséggel a 12 év rabszolgaság nyeri a legjobb film díjat, aminek az elhódításába maximum a technikai úttörő Gravitáció szólhat bele, idén koránt sem ilyen kristálytiszta, hogy vajon kik zsebelik be a díjat. A rangos elismerés legfőbb várományosa a Sráckor, a Birdman és a Kódjátszma, ezek azok a filmek, amik már bizonyítottak különböző fesztiválokon. Viszont egyik se igazán az Akadémia szája-íze. Ringben van még Angelina Jolie epikus életrajzi drámája a Rendíthetetlen és a Selma, de mindkét esetben benne van a pakliban, hogy a végeredmény szar lesz,hogy a Rendíthetetlen giccsbe fullad vagy a Selma is beáll, a fehérek bűnbánatára apelláló afro-amerikai filmek sorába, de előfordulhat az is, hogy a tavalyi 12 év rabszolgaság nyomvonalát követi és egy újabb remekművel leszünk gazdagabbak, az első vélemények szerint sajnos ettől nem kell tartanunk.
Viszont most tekintsük meg előre láthatólag, kik diadalmaskodhatnak a következő Oscar-on, íme a teljes listánk!
Legjobb hangkeverés:
Csillagok között
Vadregény
Transformers 4 – A kihalás kora
Harag
Galaxis őrzői
Közelben:
Rendíthetetlen
A majmok bolygója – Forradalom
Godzilla
Get on Up
American Sniper
Legjobb hangvágás:
Csillagok között
Harag
Rendíthetetlen
A hobbit: Az öt sereg csatája
Godzilla
Közelben:
Vadregény
American Sniper
Galaxis őrzői
Hős6os
Birdman
Legjobb vizuális effektek:
Csillagok között
A majmok bolygója – Forradalom
Godzilla
Galaxis őrzői
A hobbit - Az öt sereg csatája
Közelben:
Demóna
X-Men – Eljövendő múlt napjai
Rendíthetetlen
Transformers 4 – Kihalás kora
Holnap határán
Legjobb smink:
Vadregény
Foxcatcher
Mr. Turner
Közelben:
Beépített hiba
A hobbit: Az öt sereg csatája
Exodus – Istenek és királyok
Galaxis őrzői
Demóna
Legjobb jelmez:
Vadregény
Demóna
A mindenség elmélete
Kódjátszma
Selma
Közelben:
Rendíthetetlen
Big Eyes
Grand Budapest Hotel
Exodus – Istenek és királyok
Beépített hiba
Legjobb látványtervezés és díszlet:
Vadregény
Grand Budapest Hotel
Kódjátszma
Csillagok között
Rendíthetetlen
Közelben:
Exodus – Istenek és királyok
Mr. Turner
Demóna
Harag
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
Legjobb fényképezés:
Emmanuel Lubezki – Birdman avagy (a mellőzés meglepő ereje)
Roger A. Deakins – Rendíthetetlen
Hoyte Van Hoytema – Csillagok között
Dick Pope – Mr. Turner
Jeff Cronenweth – Holtodiglan
Közelben:
Tom Stern- American Sniper
Dion Beebe – Vadregény
Bradford Young – A Most Violent Year
Bruno Delbonnel – Big Eyes
RomanVasyanov – Harag
Legjobb vágás:
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) - Douglas Crise
Rendíthetetlen - Tim Squyres
Csillagok között - Lee Smith
Sráckor - Sandra Adair
Holtodiglan - Krik Baxter
Közelben:
Harag
Vadregény
A Most Violent Year
American Sniper
Selma
Legjobb filmzene:
Hans Zimmer – Csillagok között
Alexandre Desplat – Rendíthetetlen
Jóhann Jóhannsson – Mindenség elmélete
Trent Reznor és Atticus Ross – Holtodiglan
Antonio Sánchez – Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
Közelben:
Alexandre Desplat – Kódjátszma
Danny Elfman – Big Eyes
Alexandre Desplat – Grand Budapest Hotel
Steven Price – Harag
Dario Marianelli – Doboztrollok
Legjobb eredeti betétdal:
"Lost Stars" – Szerelemre hangszerelve
"Everything is Awesome" – A LEGO-kaland
"Glory "– Selma
"Miracles "– Rendíthetetlen
"Split the Difference" – Sráckor
Közelben:
"Let Me In "– Csillagainkban a hiba
"Battle Cry" – Transformer 4 – Kihalás kora
"The Last Goodbye" – Hobbit – Öt sereg csatája
"The Boxtrolls Song" – Doboztrollok
"Mercy Is" – Noé
Legjobb dokumentumfilm:
Citizenfour
Life Itself
Red Army
Elaine Stritch: Just Shoot Me
Keep On Keepin' On
Közelben:
The Case agianst 8
Lambert & Stamp
The Salt of the Earth
The Overnighters
Tales of the Grim Sleeper
Legjobb idegen nyelvű film:
Leviatán – Oroszország
Két nap, egy éjszaka – Belgium
Mommy – Kanada
Wild Tales – Argentína
Fehér isten – Magyarország
Közelben:
Ida – Lengyelország
Téli álom – Törökország
The Dark Valley – Ausztria
Beloved Sisters – Németország
The Liberator – Venezuela
Legjobb animációs film:
A LEGO-kaland
Hős6os
Doboztrollok
Így neveld a sárkányodat 2.
The Song of the Sea
Közelben:
Az élet könyve
The Tale of Princess Kaguya
Rocks in my Pocket
A Madagaszkár pingvinjei
Cheatin’
Legjobb adaptált forgatókönyv:
Kódjátszma - Graham Moore
Holtodiglan - Gillian Flynn
Rendíthetetlen - Joel Coen, Ethan Coen, William Nicholson és Richard LaGravenese
Beépített hiba - Paul Thomas Anderson
A mindenség elmélete - Anthony McCarten
Közelben:
Still Alice
Wild
A Most Wanted Man
Vadregény
American Sniper
Legjobb eredeti forgatókönyv:
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje) - Alejandro Gonzalez Inarritu, Nicolas Giacobone, Alexander Dinelaris és Armando B
Sráckor - Richard Linklater
Csillagok között - Christopher és Johnatan Nolan
A Grand Budapest Hotel - Wes Anderson és Hugo Guines
Whiplash - Damien Chazzelle
Közelben:
Selma
Foxcatcher
Mr. Turner
A Most Violent Year
A LEGO-kaland
Legjobb női mellékszereplő:
Patricia Arquette – Sráckor
Keira Knightley – Kódjátszma
Laura Dern – Wild
Emma Stone – Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
Kristen Stewart – Still Alice
Közelben:
Jessica Chastain – A Most Violent Year
Carmen Ejogo – Selma
Meryl Streep – Vadregény
Anna Kendrick – Vadregény
Rene Russo – Éjjeli féreg
Legjobb férfi mellékszereplő:
J.K. Simmons – Whiplash
Edward Norton - Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
Mark Ruffalo – Foxcatcher
Ethan Hawke – Sráckor
Miyavi – Rendíthetetlen
Közelben:
Tom Wilkson – Selma
Josh Brolin – Beépített hiba
Christoph Waltz – Big Eyes
Charlie Cox – A mindenség elmélete
Robert Duvall – A bíró
Legjobb színésznő:
Julianne Moore – Still Alice
Felicity Jones – A mindenség elmélete
Rosamund Pike – Holtodiglan
Reese Witherspoon – Wild
Amy Adams – Big Eyes
Közelben:
Emily Blunt – Vadregény
Hilary Swank – Homesman
Jennifer Aniston – Cake
Marion Cottilard – Két nap, egy éjszaka
Jenny Slate – Obvious Child
Legjobb színész:
Michael Keaton – Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
Benedict Cumberbatch – Kódjátszma
David Oyelowo – Selma
Eddie Redmayne – A mindenség elmélete
Steve Carell – Foxcatcher
Közelben:
Timothy Spall – Mr. Turner
Bradley Cooper – American Sniper
Jack O’Connell – Rendíthetetlen
Oscar Isaac – A Most Violent Year
Jake Gyllenhaal – Éjjeli féreg
Legjobb rendező:
Alejandro González Iñárritú – Birdman
Richard Linklater – Sráckor
Morten Tyldum – Kódjátszma
Christopher Nolan – Csillagok között
Angelina Jolie – Rendíthetetlen
Közelben:
Ava DuVernay – Selma
David Fincher – Holtodiglan
James Marsh – Mindenség elmélete
Bennett Miller – Foxcatcher
Rob Marshall – Vadregény
LEGJOBB FILM:
Birdman avagy (A mellőzés meglepő ereje)
Kódjátszma
Sráckor
Rendíthetetlen
A mindenség elmélete
Csillagok között
Holtodiglan
Foxcatcher
Vadregény
Whiplash
Közelben:
Selma
A Most Violent Year
Beépített hiba
Harag
Big Eyes
Still Alice
American Sniper
Mr. Turner
Wild
Grand Budapest Hotel
L.van Dussen
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
theus 2014.12.02. 09:15:24
Félreértés ne essék, a Majmok bolygója is szar volt, de nagyságrendekkel nagyobb dolog egy közel élethú majom nedves szőrrel meg istenfaszával, mint egy gömb az űrben, pár izlandi jelenet indokolatlan óriás hullám és fagyott felhő, ezt nehéz röhögés nélkül leírni azért, fagyott felhő baszki!
Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2014.12.02. 10:46:54
Hja en is mindig a fagyott lebego felhot idezem amikor kerdik miert volt szar, meg az unalmas bolygokat (gondoljunk csak az Avatar vilagara) De a fenyevezredeket ativelo uzenetek is a total hulyeseg kategoriaba estek meg akkor is ha feltetelezzuk, hogy vannak fereglyukak stb. Vagy a hatalmas hullam a sekely vizben, aztan minthha megallna, mert a drama miatt varni kell.... Ahh, fos! A Boyhood megerdemelne valami elismerest, oriasi otlet es remek munka.
Nekem nagyon tetszett a Hunder feet journey is... meg a St. Vincent.
Fury? Ne vicceljunk mar