2014. augusztus 19. 11:35 - Kino Dino

"A zene egy nyelv és ezt a nyelvet mindenki beszéli..."- Cover videók Lösch Kornéltól

10583944_1443453732609669_3874771054484852287_n.jpg

Annak ellenére, hogy szerkesztőségünk  filmekkel foglalkozik, most az egyszer kivételt teszünk és egy kicsit kikacsintunk a zene világába is. Barátom, Kornél már lassan 10 éve dobol.  A múlt héten pedig úgy döntött cover videóit YoutTube-on is közzé teszi.  Ennek kapcsán felkerestem Kornélt,  hogy feltegyek neki néhány kérdést. Remélem, hogy ez a beszélgetés hasznos lehet azok számára, akik most ismerkednek meg ezzel a hangszerrel, vagy éppen azoknak, akik úgy érzik eljött az ideje, hogy szintet lépjenek.

 

LK: Sziasztok Lösch Kornélnak hívnak. 18 éves vagyok és Dombóváron lakok.


KD: Mikor kezdtél zenélni?
LK: 8 éves voltam amikor elkezdtem zenére járni a suliban.


KD: Játszol jelenleg valamilyen zenekarban?
LK: 2008-ban felkeresett Kiszler András karnagy, hogy lenne-e kedvem játszani a Dombóvári Ifjúsági Fúvószenekarban. Természetesen igent mondtam és azóta is velük játszok.


KD: Miért pont a dob?
LK: Gyerekként biztos voltam benne, hogy zenélni akarok. Gitározni akartam, de amikor besétáltam a zenesuliba, hogy beiratkozzak gitártanszakra már az udvaron hallottam a dobok hangját. Akkor úgy döntöttem, hogy megnézem magamnak közelebbrõl is. Úgy éreztem, hogy ez a hangszer hozzámszólt. Megérintett. A gitárra már nem is voltam kíváncsi, azonnal eldöntöttem. Egy évre rá a gitártanszak meg is szûnt.


KD: Milyen eredményeket értél el a zenekarral és egyénileg?
LK: Több versenyen is részt vettünk, külföldön turnéztunk, CD-t/DVD-t adtunk ki. Nagyon sokáig tartana felsorolni az eredményeket, de egyet mégis kiemelnék. A WASBE rendszerében C kategóriában ezüst minõsítést kaptunk. Erre nagyon büszke vagyok. Egyénileg többször megválasztottak a régi sulimban az év zenészének és 2011-ben megkaptam az év zenekari zenész díjat.


KD: Elõzõleg játszottál valahol?
LK: Párhuzamosan játszottam a KALIMPA ütõegyüttesben. Saját zenekarral többször is próbálkoztam, de úgy érzem, hogy nem vagyok elég érett hozzá. :)


KD: Miért kezdtél cover videókat csinálni?
LK: Fogalmam sincs, sokat néztem Youtube-n és gondoltam, hogy miért ne? Feltöltöttem és nagyon sok pozitív visszajelzést  kaptam.


KD: Mi a célod velük?
LK: Szeretném ha minél több emberhez eljutna ennek a hangszernek az ereje és szeretném, hogy aki nézi a videóimat az  feltöltõdjön azzal az energiával amit én sugárzok miközben játszok.


KD: Mihez lenne szükséged további cover videók készítéséhez?
LK: Nagyon sok mindenre, a jelenlegi videóimon látszik és hallatszik, hogy nem az igazi. Az elsõ dolog az a hangszerem  mikrofonozása lesz, mert jelenleg 1 mikrofonnal veszem fel. Kamerákat is szeretnék beszerezni, de az még ráér.


KD: Mennyi időt töltesz gyakorlással?
LK: Anno volt hogy 4-5 órát is egyhuzamban, mostanában több dolgom van ezért csak 1-2 óra jut naponta. Ha nem tudok egy hétig dob mögé ülni, akkor elvonási tüneteim vannak. De komolyan. :D


KD: Tehetség, gyakorlás, vagy mindkettő?
LK: Mindkettő természetesen. Ha nincs egy minimális ritmusérzéked akkor nagy szenvedés árán válhatsz jó dobossá.  A lényeg az elhivatottság, gyakorolnod kell még akkor is ha a dobverõ már véresre dörzsölte a kezed.


KD: Van példaképed?
LK: Persze. Az elsõ dobos akinek a munkájából sokat merítettem az Nicko McBrain (Iron Maiden) volt. Ahogy fejlõdtem egyre technikásabb dobosok voltak a példaképeim. James "The Rev" Sullivan (Avenged Sevenfold), Joey Jordison (Slipknot), Ben "Gaz" Gordon (Parkway Drive).


KD: Mit gondolsz mennyire nehéz ma Magyarországon zenélésbõl megélni?
LK: Ugyanannyira, mint pl. az Államokban. Neked kell lenni a legjobbnak és valami igazán egyedit alkotni.


KD: Miért tartod fontosnak a zenét, zenélést?
LK: A zene egy nyelv és ezt a nyelvet mindenki beszéli. Átalakítja a személyiséged, befolyásolja az érzelmeid. A zene a legjobb dolog amivel életemben találkoztam.


KD: Milyen hangszert használsz? Hova a legcélszerübb rakni? Mennyibe kerül?
LK: Ez egy nagyon komplex dolog. Lényegében egy dobcuccot használok amióta zenélek, de folyamatosan alakítgatom. Így ki tudom hozni belõle azt, amit én akarok. Alapból egy alsó kategóriás dobcucc, de elértem hogy úgy szóljon ahogy kell.  Amúgy meg rámférne egy új szerkó :D Elhelyezni nem nehéz, függ attól hogy hol laksz. Kertes házba lazán vehetsz  egy akusztikus szerkót, panelbe viszont érdemes elgondolkodni egy elektromoson. Akármit is veszel azt tudnod kell, hogy ez egy költséges hobbi. De melyik nem? 

KD: Köszönjük szépen! Hogy érnek el az emberek?
LK: Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok! Követhettek Instagramon, Youtube-n és Facebookon!

 

 

Kornél első videója:

 

 

 

Kornél második videója:

 

 

Erton 

Kornél Facebook oldala:

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kinodino.blog.hu/api/trackback/id/tr516613359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása